Сторінка соціолога
Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів училища та попередженнї впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.
Діяльність соціального педагога спрямована на реалізацію таких завдань:
– здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей – сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей – напівсиріт, дітей з неповних сімей, дітей – інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей, учнів, які стоять на внутріучилищному обліку, дітей, схильних до правопорушень та тих, що перебувають на обліку в ССД і КМСД;
– організація отримання діагностичних відомостей про учнів училища;
– організація допомоги педагогічним працівникам в консультування з питань аспектів розвитку, навчання, виховання учнів;
– організація просвітницької роботи для батьків (осіб, що її замінюють) з питань організації виховного процесу;
– організація необхідної консультативної психолого-педагогічної допомоги дітям, підліткам, які потребують піклування і підтримки (діти з обмеженими фізичними можливостями, сироти, напівсироти, діти-інваліди);
– організація соціально-психологічного обстеження, надання консультативної допомоги дітям та батькам з багатодітних, неповних, неблагонадійних та інших проблемних сімей;
– організація профілактичної роботи з попередження девіантної поведінки;
– профілактика правопорушень серед неповнолітніх ;
– сприяння здійсненню превентивного виховання, профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших узалежнень і шкідливих звичок серед підлітків;
– прогнозування та профілактика можливих негативних виявів та їх вплив на особистість дитини;
– підтримка взаємозв’язку училища з іншими організаціями з метою реалізації захисних функцій соціального педагога.
ДЛЯ УЧНІВ
У яких випадках звертатися до соціального педагога?
– якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
– якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;
– якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;
– і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє…
ПОРАДИ БАТЬКАМ
У дев’яти випадках із десяти суїцидальна спроба – це не бажання вкоротити собі віку, а крик про допомогу.
Г.Отто
Сім’я була, є і буде завжди найважливішим середовищем формування особистості і головним інструментом, який відповідає не лише за соціальне відтворення населення, а й за відтворення певного стилю життя. Саме в сім’ї дитина проводить більшу частину свого часу, тому атмосфера в домі, моральний, культурний і освітній рівень батьків важливі для виховання дитини.
Пропоную вам загальні стратегії, що пропагують позитивну поведінку та подолання труднощів і проблем у стосунках з дітьми:
– Якщо можете, ігноруйте негативну поведінку дитини та концентруйте увагу на позитивних рисах.
– Мотивуйте позитивну поведінку нагородами.
– Критикуйте поведінку, а не людину (Наприклад: «Битися не можна, тому що …», а не « ти поганий, тому що ти б’єшся”).
– Уникайте конфліктних ситуацій.
– Будьте справедливими і давайте дітям розповідати свої історії.
– Вмотивовуйте позитивну поведінку дітей позитивними словами
– Наблизьте дитину до себе, виведіть її з небезпечної ситуації .
– Не перебільшуйте з покараннями (Запитайте себе (тільки чесно!): якби ви були дитиною, чи здалося б вам таке покарання справедливим?).
– Виходьте із складних ситуацій з гумором (Зауважте: жарти не мають доходити до висміювання або приниження дитини).
– Вибачайтеся (Якщо ви помилилися, то поясніть дитині, чому ви повелися саме так. Це показує дитині, що помилятися – нормально, що на помилках потрібно вчитися).
– Слухайте дитину та співчувайте її почуттям і думкам, які дитина висловлює, навіть якщо не згодні з ними.
– Пам’ятайте основний принцип, що допомагає зрозуміти себе й інших, – це увага до людини.